ברק אש - תכנון, התקנה ואחזקת מערכות גילוי וכיבוי אש

התקשרו אלינו:

073-7824-773

מדריכים

מה החשיבות לציוד כיבוי אש

מה החשיבות לציוד כיבוי אש

התפרצות שריפה עלולה לגרום לנזקים חמורים ובמקרים מסוימים אף לסכן חיים. מהסיבה הזאת, חשוב לדאוג ולעשות כל מה שניתן על מנת למנוע מהשריפה להתפשט ולהפחית את הסיכויים שהיא תגרום לנזקים חמורים. מהסיבות הללו, החוק מחייב התקנת ציוד כיבוי אש במקומות שונים כמו: בתי עסק, בנייני מגורים, מוסדות ועוד.. מערכת איכותית אשר נבחרת בקפידה, יכולה כאמור לעצור או לתחום התרצות של שריפה ובמקרים מסוימים גם להציל חיים.

ציוד כיבוי אש – מה הוא כולל בתוכו?

ציוד כיבוי אש יכול לכלול בתוכו אלמנטים שונים כמו:

  • גלגלון כיבוי אש – שהוא למעשה צינור באורך של כמה עשרות מטרים (לרוב כ-30 מטרים) אשר מגולגל על גבי תוף, מה שמאפשר לפרוש אותו בצורה מהירה ויעילה.
  • ספרינקלרים – אשר תפקידם הוא התזת זרם מים בלחץ גבוה בעת חשד להתפרצות של אש. ספרינקלר מהווה למעשה רכיב אחד בתוך מערכת לכיבוי אש.
  • מטף לכיבוי – אשר כולל אבקה או גז CO2 אשר מסייעים בכיבוי האש. ניתן למצוא מטפים בגדלים שונים, אשר יכולים להיות מותאמים לדרישות ולצרכים שונים.

ועוד..
כמובן, שאותו הציוד אמור להיות מותאם באופן פרטני למקום בו הוא מותקן ולספק מענה על דרישות המזמינים. כחלק מכך, במקרים רבים ההמלצה היא להכניס תחילה לתמונה יועץ בטיחות אש, אשר יוכל לבחון את הנתונים ולסייע בבחירת הציוד הנכון והמתאים.

מה חשוב לבדוק לפני התקנת מערכות גילוי אש?

לא משנה איזה ציוד או מערכות כיבוי אש אתם מתקינים ההמלצה היא לשים דגש על מספר פרמטרים חשובים בטרם ההתקנה.

בין היתר: יש לוודא שכל הציוד המותקן עומד בתקנים הנדרשים. יש לוודא שהציוד הינו בעל אישורים מטעם מכון התקנים. חשוב לבדוק שהטכנאי אשר יבצע את התקנת המערכת, הינו מוסמך לבצע את העבודה ואף עבר את ההכשרה המקצועית המתאימה למטרה. כך שלמעשה, אם תקפידו לבחור בתבונה את החברה אשר תספק לכם את אותה המערכת ואף תתקין אותה, תוכלו להשיג במידה רבה שקט נפשי בידיעה שמערכת אכן תעמוד בסטנדרטים המבוקשים.

מערכת מצילת חיים

כולם יודעים ומבינים שהתפרצות שריפה עלולה לגרום לפגיעה בנפש. ולכן, אין כל ספק כי לאותו ציוד כיבוי אש יש פוטנציאל ויכולות להציל חיים. מכיוון שהחשיבות של ציוד שכזה היא כה קריטית, אי אפשר באמת להקל ראש בבחירה לא של הציוד ולא של החברה אשר תספק ותתקין אותו. לכן, כדאי לאסוף מידע מקדים בתחום – להבין את התקנים, להכיר את כל סוגי המערכות והציוד המיועדים עבור המטרה. וכמובן, לאסוף רקע מקדים על החברה אשר תספק את המערכת ותבצע את ההתקנה. בדיקות מקדימות של כל הפרטים יאפשרו במידה רבה גם שקט נפשי, מתוך ידיעה שהמבנה על יושביו, מוגן בצורה המקסימאלית מפני נזקי שריפה.

מדריכים נוספים