ברק אש - תכנון, התקנה ואחזקת מערכות גילוי וכיבוי אש

התקשרו אלינו:

073-7824-773

מדריכים

כל כמה זמן צריך לבצע בדיקת מטפים?

כל כמה זמן צריך לבצע בדיקת מטפים?

מטפים מהווים למעשה כמכלים אשר מלאים באבקה או גז אשר ייעודם לכבות שריפות ולעשות זאת בצורה יעילה. למטפים יש תפקיד חשוב במקרה של פריצת שריפה, כאשר ייעודם לסייע בכיבוי שריפה – במקרה והיא חלילה פורצת. מכיוון שלמטפים יש חשיבות גבוהה ובמצבי קיצון הם אף יכולים להציל חיים ולכן, החוק מחייב לבצע בדיקות תקופתיות אשר ייעודן לוודא שהמטפים תקינים ומוכנים לפעולה.

מי אחראי על ביצוע בדיקת מטפים לכיבוי אש?

בדיקת מטפים שנתית נדרשת על פי חוק, אמורה להבטיח שבמקרה של פריצת שריפה, הבטיחות של המבנה ושל הנמצאים בו תישמר בצורה המיטבית. ייעודה של הבדיקה היא לוודא שמערכות הבטיחות באש המותקנות בעסק, על כל רכיביהן, במצב תקין והמערכות יתפקדו בצורה המצופה מהן במצב חירום. החוק הישראלי דורש מכל עסק ובניין מגורים גבוה (מעל 9 קומות), להציג אישור שנתי אשר אמור להעיד על תקינות מערכות בטיחות האש. מי שיש לו את הסמכות לבצע בדיקת מטפים שנתית, וכחלק מכך גם להפיק את האישור לגבי תקינות מטפים הוא מי שהתקין את מערכות גילוי האש. מתקיני מערכות אשר הינם בעלי הסמכה להפקת אישור אשר יענה על הדרישות ויעמוד בסטנדרטים הנדרשים על ידי מכבי אש. מעבר לכך, יש גם חברות ייעודיות אשר מוסמכות להנפיק את אותם האישורים – כאשר, בוחרים חברה לצורך המטרה, כדאי לוודא שיש ברשותם את ההסמכה הנדרשת לביצוע העבודה.

האם ניתן לבצע בדיקת מטפים באופן עצמאי?

ביקורת מטפים שנתית חייבת להתבצע כאמור, על ידי חברה מקצועית או איש מקצוע בעל הסמכה בתחום. יחד עם זאת, מי שרוצה להקפיד על תדירות בדיקת מטפים גבוהה יותר או לבצע בדיקת מטפים חודשית, יוכל לבצע מספר בדיקות באופן עצמאי. בין הפעולות אותן יש לבצע במסגרת אותה הבדיקה – בדיקת מד הלחץ של המטף, יש לוודא שנצרת המטף הינה סגורה וכמובן, יש לבדוק את הנושא של תוקף מטף כיבוי אש – אורך החיים הממוצע של מטף הוא 12 שנים (אלא אם כן יש תקלה כזאת או אחרת), כאשר, מטף פג תוקף יש לדאוג להחליף אותו – וכמובן, שבמקרה כזה יש להכניס לתמונה איש מקצוע מוסמך אשר יבצע את ההחלפה ולא לבצע אותה באופן עצמאי.

למידע נוסף אודות תחזוקת מערכות ואישורים

מדוע כדאי לפנות לחברה מקצועית לבדיקת מטפי אש?

מכיוון שלמטפים יש תפקיד חשוב ומשמעותי בהגנה על המבנה ובמקרים מסוימים גם על חייהם של אנשים. ההמלצה היא לוודא שמי שמבצע את בדיקת המטפים, הוא איש מקצוע מוסמך, אשר מחזיק בכל הידע והכלים הנדרשים על מנת לוודא שהמטפים הינם תקינים ומוכנים לפעולה. כמובן, שכדאי לברר אלו הסמכות החברה מחזיקה ברשותה ומהן הפעולות אותן אותה החברה מבצעת על מנת להבטיח את הבדיקה המקיפה והאיכותית ביותר האפשרית.

מדריכים נוספים