ברק אש - תכנון, התקנה ואחזקת מערכות גילוי וכיבוי אש

התקשרו אלינו:

073-7824-773

מדריכים

מפוחים לפינוי עשן מצילי חיים

מפוחים לפינוי עשן מצילי חיים

על פי החוק הישראלי, יש להציב ציוד כיבוי אש בכל מבנה – כאשר, הציוד יכול להיות מערכת כיבוי אש או מטף לכיבוי אש. מפוחים לפינוי עשן מהווים את אחד מהאמצעים היעילים ביותר עבור פינוי עשן או שחרור עשן. תפקידם הוא למעשה להוציא את העשן מהחללים במבנה ולהזרים לתוכם אוויר נקי. כל מי שמתעניין במפוחים, עתיד לגלות סוגים שונים של מפוחים, כאשר היצע האפשרויות היא לבחור את המפוח האיכותי והמתאים ביותר.

תפקידם ופעולתם של מפוחים לפינוי אש

במהלך שריפה, הגורם המשמעותי ביותר אשר גורם לפגיעה באנשים הוא שאיפת עשן. במהלך שריפה נפלטים גזים רעילים לאוויר ומהסיבה הזאת, לאותם מפוחים לשחרור עשן יש תפקיד כה חשוב וחיוני. הפעולה של המפוחים מתחילה כבר בשלב של זיהוי השריפה, כאשר המפוחים יונקים את העשן ושואבים אותו החוצה. מפוחים איכותיים הינם בעלי יכולת להחליף אוויר במשך כ-6-7 פעמים בכל שעה. בכדי שהמפוחים אכן יענו על מלוא הצפיות מהן, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על ביצוע של מספר פעולות: לבחור את המפוחים המתאימים, להקפיד על התחזוקה של המפוחים ולבצע בדיקת מפוחי עשן תקופתית, אשר תפקידה לוודא שהם פועלים בצורה תקינה.

כיצד מתאפשר למפוחים לבצע את עבודתם?

מפוחים לפינוי עשן עשויים לרוב מחומרים דחוסים, איכותיים ועמידים בפני טמפרטורות גבוהות במיוחד – גם בטמפרטורה של כ-400 מעלות ואף יותר מכך. חשוב לציין, כי המפוחים הינם כבדים יחסית ובכדי להתקין אותם יש צורך בציוד כבד ומתקדם כמו לדוגמא, במות הרמה – אשר באמצעותן מתאפשר לבצע את ההתקנה. מפוחי עשן שכאלו כוללים בדרך כלל חיישנים אוטומטיים אשר ייעודם לסייע בגילוי עשן ולהפעיל באופן מידי הן את המפוח והן את מערכת האוורור.

אז למה לבחור דווקא במפוחים לפינוי עשן?

כידוע, יש לא מעט מערכות ואמצעים שונים אשר ייעודם לסייע בפינוי עשן ממבנים ולהפחית את הנזקים אשר עלולים להיגרם כתוצאה משריפה. אם גם אתם מתלבטים לגבי המערכות אותן תתקינו, חשוב שתכירו את כל היתרונות של המפוחים. בין היתר, במקרים רבים התקנת המפוחים מהווים כחובה וכתנאי לקבל רישיון עסק. בכוחם של המפוחים לפנות עשן מסביבות העבודה ולהפוך אותה לבטוחה יותר לשהייה. מעבר לכך, במידה ובוחרים להתקין מערכות שחרור עשן המכילות מפוחים במפעלים ובמבני תעשייה, יש להם גם יכולת להאריך את חיי המכונות והמכשירים השונים באותם החללים המדוברים.

מפוחים לפינוי עשן מצילי חיים

כידוע, במקרים בהם פורצות שריפות במבנים או בחלולים סגורים, מצבים אלו עלולים לגרום לנפגעים בנפש. מהסיבה הזאת, פעולת מפוחי עשן יכולה ללא כל ספק להציל חיים. כמובן, שבכדי להיות שקטים ורגועים בידיעה שהמפוחים אכן יבצעו את עבודתם כמצופה מהם. קיימת חשיבות גבוהה לבצע בדיקות תקופתיות ולוודא שהבדיקות יבוצעו על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים בתחום.

מדריכים נוספים