ברק אש - תכנון, התקנה ואחזקת מערכות גילוי וכיבוי אש

התקשרו אלינו:

073-7824-773

מדריכים

פתרונות גילוי וכיבוי אש מתקדמים

פתרונות גילוי וכיבוי אש מתקדמים

אש וחום מצליחים לספק לאדם צרכים שונים – בבישול, בתעשייה ואפילו כשקר בחורף. עם זאת, כאשר מדובר על שריפה, אש וחום מסכנים את החיים. כוויות, פגיעות במערכת הנשימה כתוצאה משאיפת עשן ופציעות עקב פאניקה בעת שריפה, הן סכנות שמקורן באש, אך את כולן ניתן למנוע למעשה. באמצעות מערכות טכנולוגיות שונות נגד שריפות, כפי שאפשר למצוא אצל ברק אש, המניעה היא בהחלט אפשרית.

מערכות טכנולוגיות נגד שריפות

ישנם דברים רבים שמהווים סכנה לאדם, אך משחר ההיסטוריה האש הייתה מוקד סכנה לאדם, עד עצם היום הזה. כולנו יודעים שמים וחול יכולים לכבות אש, אך כל עוד לא מדובר על מדורת ל"ג בעומר, אין מנוס מקריאה למכבי האש, על מנת שאלו יוכלו לסייע בכיבוי השריפה.

למרות זאת, ישנם מקומות ששריפה שצצה יכולה להיות קטלנית, גם אם מכבי האש יגיעו תוך כמה דקות. באמצעות מערכות טכנולוגיות שונות, ניתן למנוע שריפה או לכבות אותה עוד לפני שהיא מספיקה להתפשט. מערכות כיבוי וגילוי אש, כמו משאבות כיבוי אש או מפוחי אש ועשן, יכולים לעשות את העבודה בצורה יעילה ובטיחותית.

כיבוי אש

אחת התכונות המסוכנות ביותר של האש היא היכולת שלה להתפשט בצורה מהירה. כשהאש מתפשטת במהירות, גילוי וכיבוי אש מוקדמת היא הכרחית היא יכולה לפגוע ביותר אנשים בשטח מסוים והכיבוי שלה הופך למסובך יותר. מערכת כיבוי אש מסוימת יכולה למנוע מראש את ההתפשטות של האש, על ידי כיבוי מוקדם שלה.

מערכת ספרינקלים לדוגמא, היא מערכת שמסוגלת להאט את התפשטות האש בצורה משמעותית ואף לכבות את האש באופן מידי. כשהמערכת מופעלת, מותזים מים מהתקרה. המים יורדים כתוצאה מכוח המשיכה לכיוון האש ומצליחים להילחם בה, תוך כדי הרטבת רהיטים או חפצים שעשויים להישרף.

גילוי עשן

המשפט אין עשן בלי אש מקבל משמעות חדשה באמצעות מערכות גילוי אש ועשן. המערכות הללו מסוגלות לזהות עשן, באמצעות חיישנים מיוחדים שנמצאים בתוך המערכת. מקור העשן הוא כמעט תמיד מהאש, כך שהתרעה ממערכות אלו מאפשרת גילוי מקדים של השרפה.

ציוד כיבוי אש נוסף

ציוד לכיבוי אש או למלחמה בשרפות הוא הרבה יותר רב ומגוון ממה שניתן לחשוב. בין היתר, ניתן למנות גם מערכות שחרור עשן, שמסייעות באוורור בשגרה ובפינוי עשן שמצטבר באוויר בעת שריפה. עשן שנכנס לריאות עשוי לגרום למוות, כך שנפגעים רבים בשריפה הם בכלל נפגעי שאיפת עשן, מה שנמנע על ידי מערכות שחרור אלו.

תכנון והתקנה במקום אחד

כשאתם רוכשים ציוד אש מטלטלין לחלל מסוים, בין אם מדובר על חלל גדול, כמו מפעל או חדר כושר ובין אם מדובר על ציוד לשימוש ביתי בשעות חירום, אתם תרצו לדעת שאתם פועלים בצורה בטוחה ויעילה. ברק אש מספקת ליווי מלא, כולל תכנון והתקנה של ציוד כיבוי האש, תחת קורת גג אחת.

מדריכים נוספים