ברק אש - תכנון, התקנה ואחזקת מערכות גילוי וכיבוי אש

התקשרו אלינו:

073-7824-773

מערכות ספרינקלרים

מערכות ספרינקלרים

מערכת ספרינקלרים (מתזים), הינה מערכת לכיבוי אש במים אשר מטרתה היא השתלטות על השריפה על ידי הורדת גובה הלהבות עד לכדי כיבוי ובכך לאפשר הצלת חיי אדם ע"י הימלטות השוהים במבנה ומניעת נזקי רכוש עד כמה שאפשר.

מערכת הספרינקלרים פרוסה על תקרת המבנה באמצעות צנרת מיוחדת. המערכת נמצאת בלחץ תמידי וכאשר פורצת שריפה, יפתחו המתזים הקרובים למקור האש. יחידות קצה הצנרת מהוות כמעין ממטרה קטנה הסגורה היטב ועמידה בלחצי המים. פתיחת המימטר מתבצעת בחום משתנה (לפי דרגת הסיכון) ואז פורצים המים באלומות פיזור משנתה (לפי רמת סימון). סוג המתז, קוטרו וטמפרטורת הפתיחה שלו ייקבעו ע"י המתכנן.

חלקי המערכת אותה חברתנו מתקינה הינם מתוצרת ארה"ב ומאושרים  F.M ו- U.L ועומדים בדרישות התקן האמריקאי NFPA-13 והתקן הישראלי 1596.

תכנון מערכת המתזים- השלב הראשון טרם התקנת מערכת המתזים הינו שלב התכנון בו לוקחים חלק מהנדסים ומתכננים לתחום כיבוי האש במים בחברתנו. בתהליך התכנון מבצעים בדיקות מים (אופיין רשת), איתור ותיאום מקור אספקת המים: מרשת עירונית או ממשאבה ומאגר מים. במקביל, על המתכנן להגדיר את רמת הסיכון במבנה על פי ייעודו ופעילותו.

תחנת הפעלה- כניסת המים והסנקת המים ממקור חיצוני אל המערכת. בכל מערכת מתזים קיימת תחנת הפעלה ראשית השולטת על המערכת תחנה זו מורכבת ממגוף שליטה ראשי, מגוף אל-חוזר, מתג זרימה ושעוני לחץ. קוטר מבנה התחנה ייקבע ע"י מהנדס מתכנן מוסמך.

הסנקה לכבאית- כחלק מכל מערכת מתזים קיימת דרישה להתקנת מערכת הסנקה לכבאית, דבר שמאפשר לכוחות הכבאות וההצלה להתחבר למערכת המתזים של המבנה ולהסניק אליה מים.

ספרינקלרים לבית ולעסק

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים הן חלק חשוב מתוכנית בטיחות האש של כל בניין ועסק. מערכות אלו משתמשות ברשת של צינורות ומתזים על מנת לזהות ולכבות שריפות במהירות. משאבת ספרינקלרים משמשות כדי להבטיח שהמערכת תהיה תמיד דרוכה ומוכנה לפעולה במקרה חירום.

התקנת מערכות ספרינקלרים לכיבוי אש דורשת כלים וידע מיוחדים. יש צורך בהתקנה מקצועית כדי להבטיח שהמערכת מותקנת, מתוחזקת ונבדקת באופן קבוע. מערכת ספרינקלרים מותקנת כהלכה יכולה לסייע בהצלת חיים על ידי כיבוי שריפות במהירות לפני שהן מתפשטות ברחבי העסק והבניין.

מערכת ספרינקלרים כיבוי אש הופכות יותר ויותר פופולריות כדרך להגן על בתים ועסקים מפני סכנת שריפה. הם פועלים על ידי שחרור מים אל אתר השריפה, קירורם ומניעת התפשטותם. מערכת מסוג זה משמשת לעתים קרובות במבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים ודירות רבי קומות.

היתרונות של מערכות כיבוי אש במים ספרינקלרים אלו כוללים את העלות הנמוכה, זמן התגובה המהיר והיכולת להיות מותקנת בכל בניין ללא קשר לגודל או פריסה. הם גם יעילים ביותר בכיבוי שריפות במהירות וביעילות, צמצום נזקים לרכוש והצלת חיים תוך כדי. עם התקדמות הטכנולוגיה, מערכות כיבוי מתזי מים הופכות לאמינות ויעילות אפילו יותר מאי פעם.

מערכות מתזים לכיבוי אש מיוחדות:

1.מערכת פריאקשן – מערכת כיבוי פריאקשן הינה מערכת כיבוי אש המיועדת להגנה על אזורים וחפצים יקרי ערך כדוגמת: חדרי שרתים, חדרי חשמל, ציורים, ספריות ועוד. מערכת זו הינה מערכת "יבשה" (ללא מים העומדים בצינורות באופן קבוע) אשר מלאה באוויר דחוס ורק במקרה שבו מתקבלות 2 ההתרעות נכנסים מים אל המערכת.

  • התרעה ראשונה – כאשר גלאי אש נכנס לאזעקה עקב חדירת עשן ומפעיל את מגוף פריאקשן.
  • התרעה שנייה – מתז שנפתח, גורם לירידת לחץ האוויר במערכת ומפעיל את מגוף פריאקשן.

2. ערכת הצפה/יבשה- מערכת זו דומה במהותה למערכת פרי אקשן במובן של מערכת יבשה ללא מים עומדים בצנרת. היא שונה מאחר ונדרשת התרעה אחת בודדת בכדי לפתוח את המגוף ולהזרים מים. כלומר, פתיחת מתז או התרעה מגלאי. בנוסף, ברגע קבלת התרעה פורצים כל המתזים במקביל.

3. מערכות כיבוי בערפל מים/קצף- מערכות לכיבוי חומרים דליקים על ידי קצף או ערפל או מים (התפצלות טיפות לחלקיקים קטנים על מנת ששטח פנים גדול יותר יופנה לכיוון האש ויחנוק אותה).

מחפשים התקנת ספרינקלרים מקצועית? מקצועני מערכות כיבוי אש כבר מעל 30 שנות ניסיון, חברה הוותיקה שלנו תלווה אתכם צד אחר צד עד התקנה מושלמת.

לחצו לתחזוקת מערכות ואישורים
מערכות כיבוי אש במים ספרינקלרים
ספרינקלרים
מערכות כיבוי אש מתקדמות

מתן כל סוגי השירותים

כל השירותים תחת קורת גג אחת

מערכות גילוי וכיבוי אש עמידה בכל התקנים

עמידה בכל התקנים

כל השירותים תחת קורת גג אחת

ביצוע התקנה ואחזקה מערכות גילוי וכיבוי אש ועשן

ביצוע התקנה ואחזקה

כל השירותים תחת קורת גג אחת

מעל 30 שנה ותק במערכות כיבוי אש

ותק מעל 30 שנה

כל השירותים תחת קורת גג אחת

תכנון, התקנה ואחזקת מערכות כיבוי אש

ליווי מלא לאורך כל הדרך

כל השירותים תחת קורת גג אחת

ייבואנים רשמיים של פתרונות גילוי וכיבוי אש

ייבואנים רשמיים של המוצרים

כל השירותים תחת קורת גג אחת


רמות סיכון:

שימוש במתזים תגובה מהירה:

  • L.H- משרדים ובתי ספר.
  • O.H-1- חניונים.
  • O.H-2- בתי מלאכה, מחסנים קלים.

שימוש במתזים מסוג תגובה מהירה/טמפרטורה גבוהה:

  • EX.HZ-1- מפעלי ייצור פלסטיק.
  • EX.HZ-2- אחסון גבוהה.

שימוש במתזים מסוג ESFR  ,Early Suppression Fast Response (מתזים עם יכולת פיזור מים בכמויות גדולות)

  • Plastic GR.A- אחסון גבוה של כלל המוצרים (כולל פלסטיק).

לקבלת מידע צרו עמנו קשר

    שירותים נוספים